näin on nyt. mä tulin mökillä hulluks = avaruusmieheks. (AVARUUSMIEHEKS en astronautiks ym)

no mä selitän

toissa päivänä siellä oli UPEA ILMA! ja me mentiin saareen mun perhe (äiti, isi, ronja 12 ja riina 4) ja mun kummisetäni jussi ja sukulais tyttö juli (sedän avovaimon siskon adoptiotytär). ja mun äiti (taas se tekee kaikkee outoo) rakens hiekasta avaruusaseman ja alkoi leikkimään riinan kanssa sillä. ne siis päätti että mä oon marssilainen, joten mä aloin marssia ympäri hiekkarantaa ja sanoin toisinaan "byääälh" tai jotain sinne päin, ja vähitellen siitä tuli semmonen juttu et kaikki paitsu ronja ja jussi puhuivat marsia. mun jopa käskettiin esittää marsin kansallistanssi- ne kun ei millän tajunnu että mmä kysyin: "ebämbija tsohgle blimblambloo?" (ja että blimblambloo on marsia puhumista. eli oikeesti mä kysyin: "puhutteko te marsia?")
no eniveis. koko ideahan on siinä että kaikki vaan mölyää, mutta kukaan ei ymmärrä ketään tai kaikki ymmärtää omalla tavallaan. se oli oikeestaan tosi kivaa!
mä keksin marsille myös kansallislaulun. se oli jotan joulu on tullut taas ja suvivirren yhdistelmää. siis hyvin henkevä laulu marsiksi.

niin ja toinen avaruus seikkaitu oli tänään koti matkalla. me tultiin kotiin avaruus sukkulalla! Jee! Se oli vielä niin hyvi varustettu sukkula, että siellä oli mansikoita evääksi. mulle oli herneitä kun en erityisemmin välitä mansikoista. niistä tulee maha kipeeks. eikä ne ees oo niin hyviä...

mut nyt on ruoka, siis lopetan avartelun tähän.