"Nyt en kyllä ymmärrä! Mitä minä ns. teinipopittaja teen Lieksan Vaskiviikon trumpettikilpailun finaalissa? Siis en mä kilpaile vaan jonotan lippuja!xD  Mun täytyy olla kulttuurihullu. (Ja sitähän mä oon, että nyt on sitten tultu kaapista ulos...)"

Mitähän mä silloin ajattelin. Siellähän oli tosi kivaa: kolme ammattilaista kilpaili siitä kuka on vuoden paras trumpetisti. Ne esiinty tässä järjestyksessä latvialainen (voitti!) , venäläinen (sai hopeaa) ja japanilainen (luonnollisesti pronssisijalla)... Miten köhän se muuten sattui noi kummallisesti.
Mun mielestä latvialainen oli huonoin. Sillä oli paras tekniikka, mutta se ei eläytynyt kunnolla musikkiin. Okei se on joskus vaikeeta
, esims. jos stressaa hirveesti.
Senkin mä sanän että saavat japanilaiset olla ylpeitä sellaisesta soittajasta. Korkeelta ja kovaa! Samaa ajattelivat paikalla olleet japanilaisturistit.
Mutta paras oli omasta mielestäni (ja aika monen muunkin saihan se isoimmat aploodit, vaikkei voittanut) se venäläinen, koska se soittikaiken ulkoa ja antaumuksella. (Jos ymmärrätte.) Se eläytyi musiikkiin eikä ollut koppava. Nähtiin se tänään melko tyytyväisen näköisenä tyttöystävänsä kanssa kävelemässä täällä Lieksassa...

Terveiset teille täältä Lieksan vaskiviikoilta! :)