Mä lähdin 14 päivä mökille ja olin siellä vain 18 päivään. Silti ehdin sählätä paremmin kuin koskaan.

Ekana päivänä kun olin tullut bussista, me lähdettiin Ronjan kanssa heti pyöräilemään.
Me mentiin Aku-rantaan. Siellä on sellaiset kivat venelaituit, joissa on tukipuut veneen kiinnitystä varten. Ne tukipuut on tietysti tosi huterat ja suorastaan houkuttelee tasapainoilemaan niillä. Me tasapainoiltiin ja mä menin Ronjan varoituksista sille kauimmaiselle ja vinoimmalle laudalle tasapainoilemaan.
"Mä selvisin tästä jo kerran!" mä vaan huusin sille.
No kun mä olin kääntymässä takas, mä tunsin et jokin on nyt hullusti. Ja yhtäkkiä mä olin jo mulahtanut veteen.
Siellä oli sellainen ällö mutapohja. XDXD

Samana päivänä me mentiin vielä sitten peräkärry-ajelulle. Periaatteessa se on kiellettyä, mutta me mentiin niin syrjäisillä teillä ettei se ketään haitannut, ja vastaantulijatkin moikkailivat. Yhdessä vaiheessa mä rupesin fiksusti miettimään mielessäni, etteä nyt pitäis nousta seisomaan. Sanoin siitä Ronjallekin ja Ronja yritti kieltää, mut sit mä sanoin: "Seisoohan Ari Koivunenkin rekan päällä siinä hear me callissa!". Ronja vastusteli jotenkin et "No eihän se oikeesti siinä seissy!". Mut mulla oli puolustus valmiina: "Tää on paljon matalampi kuin rekka!" ja sit mä nousin, ensin kyykkyyn ja sitten seisomaan. Ei se vauhti ollut päätä huimaava ehkä jotain 30km/h tai vähemmän, ja silti se tuntui jotenkin hienolta. :) Ronjakin nous. Mut ei siinä kauan jaksanu seistä, vähitellen siitä meni se idea.

Ja sitten Ronjan lähdettyä me päätettiin mun sedän Jussin kanssa mennä veneretkelle (sellaiselle yhden yön soutumatkalle) kunhan mä olisin kokeillut nukkua riippumatossa.
Sä riippumatossa nukuttu yö meni hyvinn. Oli vähän sumuisaa ja niin pois päin mutta muuten tosi hyvä. (En olis huomannu sumua, ellei harakka olisi lentänyt mun pään yli räpistellen.)

No sit me mentiin sille veneretkelle. Me mentiin sellaiseen pieneen sareen nimeltä kynsikäs. Mä soudin melkein koko menomatkan ja Jussi takas (takas tullessa oli varmaan 16 m/s vastatuuli). No yhdessä vaiheessa kun me mennessä vaidettiin soutuvuoroja ja mä olin istumassa keskipenkille, mä istuinkin just sen penkin eteen niin et mun selkä kolehti siihen penkkiin ja tuli sellanen luodin reiän muotoinen haava selkään. No mua nauratti enimmäkseen oma sähläykseni, ja mä kumarruin laittamaan jalkalistan lähemmäs. Airot oli pudonnu multa ja just sillä hetkellä Jussi työns niitä mulle, niin että mun pää kolahti airoon. :D
Kun me oltiin perillä ja mä yritin astua veneestä pois mulla kävi niin, että mä astuin siellä veneessä olleen pienen laudan päälle. Ja just siinä laudassi sitten sattui olemaan ne kas ruuvia!

No loppumatka sujui onneks pahemmilta kommelluksilta paitsi tosiaan se vastatuuli oli aika hankala... Onneks mun ei tarvinnu soutaa siinä.... :)

Mökillä mä sitten päätin ottaa rauhallisemmin ja keskittyä näihin kotiaskareisiin vähän. Pesin mummin kanssa mattoja ja tiskasin ja tein piirakkaa ja niin edelleen.