Olin eilen kattomassa Kuka kukin on- näytelmää. Toissapäivänä Rebecca-musikaalia. Oon ollut viime aikoine tosi teatteri-ihminen, kun ei siitä Spring Awakeningistä oo kauaa, eikä Tuntemattomasta tai Catsista ym mitä näitä nyt on.

Spring Awakeningistä muuten ja Tuntemattomasta sen verran, että kaikki joilla vaan on mahdollisuus menkää katsomaan! Ihan mielettömiä!

Ja nyt Rebecca-musikaaliin. Se oli UPEA! Ja musiikit oli aivan ihanat, eikä se ollut mennyt jäykäksi tai väkinäiseksi suomentaessa. (Vaikka en musiikki-ihmisenä kauheesti sanoja kerennytkään musiikilta seuraamaan, yhdessä kappalessa kuulin jopa klarinetin stemman!!!)
Biisit jäi päähän soimaan... niinkuin musikaaleissa aina. Ja sehän niissä kivaa onkin!
Erityiskiitosta meidän seurueessa saivat päähenkilö-minä ja taloudenhoitajatar. Ben oli mielestäni kaikkein hienoin hahmo. Hän oli jotenkin.. suloinen. Ja - no -  hullu. Mutta hulluksi hän oli (minun luulojeni mukaan) tullut Rebeccan takia, koska tämä oli uhannut lähettää Benin parantolaan jos Ben puhuu mitään. Ben raukkaa. Ai mistäkö päättelin. No kun Ben koko ajan hoeskeli itsellään, että se on kuollut ja meren pohjassa. Toisaalta (nyt jos meinaatte mennä katsomaan älkää lukeko tätä) on myös mahdollista, että se mies joka oli syyllinen Rebeccan kuolemaan (no mitäs luitte varoituksesta huolimatta!) oli uhkaillut häntä. En kuitenkaan usko yhtä vahvasti että se on niin.
Muilla henkilöillä ei ole niin väliä. On taloudenhoitajattarella oli NEUROOSI Rebeccasta. (Mai puhutaan tästä sitten muualla kaikkea ei näiden tarvitse tajuta!) Se olisi jopa äidiltä liikaa.

Sitten se Kuka kukin on. No se oli mielenkiintoinen. Hauska. Ja seko! Mutta hyvällä tavalla seko. Ja ne äitin kirjoittaja oppilaatkin tykkäs siitä. Mieleen painuvin repliikkioi Median "Minä kohahdan". Se oli kekseliäs. No oikeastaan koko juttu oli kekseliäs. Ei siitä oikein osaa sanoa mitään. Loppu oli ihana. Jäin miettimään sanoivatko he lopussa oikeasti sarvikuono, vai kuulinko vain väärin... XD Kaikki on mahdollista. En oikein osaa sanoa siitä mitään. Lavasteet oi hienot. Ja muutenkin se yllätti!
Hyvällä tavalla tietysti.... Ja oli hauskaa että roudareilla oli samanlaiet naamarit kuin oli median naama!!! XDXD Hauska oli ja suosittelen. Muuta en osaa sanoa.

Niin no siinä lyhyesti näistä. Ja muuten löimme Rebecca-iltana äitin kanssa vetoa onko kansallisessa menossa Avara on tämä ranta vai Kaukana kavala maailma. Mä olin avararannan kannalla, äiti toisen. Jos mä voittaisin äiti hieroisi mua. Jos äiti voittaisi mun pitäis pyykätä.
Mutta kävikin niin että molemmat oli oikeessa. eikä me vielä olla päätetty mitä nyt tehdään.

Loppu